8.9 / 10 301 reviews 
           

    Veelgestelde vragen Bespaar-lamp.nl

    Op deze pagina vindt u de veelgestelde vragen rondom de producten, garantie, bestel- betaal- en retourproces van Bespaar-lamp.nl.

    Producten ▼   Bestellen en betalen ▼    Verzending en levertijd ▼   Retourneren ▼   Garantie ▼

    Bestellen en betalen

    • Hoe kan ik een product bestellen?

      Het bestelproces bij Bespaar-lamp.nl is erg eenvoudig. Als u het gewenste product in onze onlinecatalogus heeft gevonden, plaatst u het door middel van de ‘Bestel direct’-button in uw winkelwagen. Door op de winkelwagen in de rechterbovenhoek te klikken, kunt u het aankoopproces vervolgen.

    • Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?

      Heeft u per ongeluk het verkeerde item bestelt? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Wanneer het product zich al in het verzendproces bevindt, is het helaas niet meer mogelijk om uw bestelling te wijzigen of annuleren. U kunt natuurlijk wel altijd uw bestelling retourneren.

    • Hoe weet ik of mijn bestelling goed is ontvangen?

      Als u op werkdagen voor 11:30 bestelt, wordt u product diezelfde dag nog in behandeling genomen. U ontvangt altijd een bevestiging van uw bestelling.

    • Is bestellen en betalen via Bespaar-lamp.nl veilig?

      Bespaar-lamp.nl maakt gebruik van een zogenoemd SSL-certifictaat (Secure Socket Layer). Hiermee worden u gegevens altijd beschermt. Aan de rechterkant van de adresbalk ziet u een groen slotje, dit betekent dat u zich in een beveiligde omgeving bevindt.

    • Kan ik een factuur krijgen van mijn bestellingen?

      Na het plaatsen van uw bestelling ontvangt u automatisch een e-mail waar de factuur aan is toegevoegd. Geen mail ontvangen? Check ook altijd even uw spamfolder. 

    • Van welke betaalmogelijkheden kan ik gebruikmaken?

      Bij Bespaar-lamp.nl is het alleen mogelijk om te betalen door middel van iDeal. Dit is de populairste online betaalmogelijkheid in Nederland. U betaalt hier geen extra kosten voor.

    Verzending en levertijd

    • Mijn pakket is verzonden maar ik heb nog niets ontvangen.

      Op werkdagen voor 11:30 uur bestelt, is de volgende werkdag in huis. Heeft u een bestelling geplaatst in het weekend of op een feestdag? Dan kan het iets langer duren voordat uw product wordt geleverd. Over het algemeen zou uw bestelling dan twee werkdagen later worden aangeboden. Heeft u uw pakket na twee dagen nog niet ontvangen, dan verzoeken wij u om contact met ons op te nemen. 

      Bestelt op: Voor 11:30 uur, geleverd op: Na 11:30 uur, geleverd op:
      Maandag Dinsdag Woensdag
      Dinsdag Woensdag Donderdag
      Woensdag Donderdag Vrijdag
      Donderdag Vrijdag Maandag
      Vrijdag Maandag Dinsdag
      Zaterdag Dinsdag Dinsdag
      Zondag Dinsdag Dinsdag
    • Moet ik verzendkosten betalen?

      Bij bestellingen vanaf €30,- exclusief promoties, betaalt u bij Bespaar-lamp.nl geen verzendkosten. Voor bestellingen onder €30,- betaalt u €6,75 aan verzending.

      LET OP: Bij het retourneren van een product zijn de verzendkosten altijd voor eigen rekening, tenzij onze technische afdeling constateert dat het hier om een niet werkend product gaat met een fabrieksfout. In dit geval zullen wij de verzendkosten vergoeden en indien gewenst, kosteloos een nieuw product toesturen.

    • Wat is de levertijd?

      Op werkdagen voor 11:30 uur bestelt, is de volgende werkdag in huis. Bestellingen die geplaatst zijn op zaterdag of zondag worden op dinsdag geleverd. Plaatst u een bestelling op een feestdag dan kan de levertijd afwijken. 

      Bestelt op: Voor 11:30 uur, geleverd op: Na 11:30 uur, geleverd op:
      Maandag Dinsdag Woensdag
      Dinsdag Woensdag Donderdag
      Woensdag Donderdag Vrijdag
      Donderdag Vrijdag Maandag
      Vrijdag Maandag Dinsdag
      Zaterdag Dinsdag Dinsdag
      Zondag Dinsdag Dinsdag
    • Welke bezorgdienst levert mijn pakket?

      Momenteel werkt Bespaar-lamp.nl samen met bezorgdienst GLS.

    Retourneren

    • Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terugkrijg?

      Nadat wij de door u geretourneerde producten hebben goedgekeurd, ontvangt u binnen 14 dagen het aankoopbedrag terug.

    • Hoe werkt het retourproces?

      Retourneren bij Bespaar-lamp.nl gaat in enkele eenvoudige stappen. Op onze retourneerpagina vindt u alle informatie die u nodig heeft.

    • Ik wil mijn product(en) retourneren.

      Retourneren bij Bespaar-lamp.nl gaat in vijf eenvoudige stappen. Begin direct de retourprocedure. 

    • In welke periode mag ik mijn producten retourneren?

      U hebt wettelijk een termijn van 14 dagen om het product te retourneren.

    • Kan ik een product retourneren?

      Retourneren bij Bespaar-lamp.nl is altijd mogelijk, indien de producten onbeschadigd en in originele, onbeschadigde verpakking verkeren. Wij zullen na ontvangst van de geretourneerde goederen een controle uitvoeren. Is het product en/of verpakking beschadigd, dan zullen wij hier kosten voor in rekening moeten brengen. Begin direct de retourprocedure. 

    • Wat is herroepingsrecht?

      Het herroepingsrecht houdt in dat u als consument, een overeenkomst via het internet (een bestelling op Bespaar-lamp.nl), binnen 14 dagen zonder opgave van redenen kunt annuleren. Na het annuleren van uw bestelling, heeft u nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen.

    Garantie

    • Heb ik garantie op de producten van Bespaar-lamp.nl?

      U heeft altijd garantie zoals in de wet staat omschreven: twaalf maanden. Daarnaast kunt u op de producten van MEGAMAN® gratis extra garantie ontvangen door uw producten te registreren

    • Wanneer kan ik aanspraak maken op garantie?

      Er geldt geen garantie op producten waar de klant schuld aan draagt. Is een product bijvoorbeeld kapot gegaan door het te laten vallen? Dan kunnen wij deze helaas niet terugnemen. Heeft het product een fabrieksfout en werkt het niet naar behoren? Dan geldt natuurlijk de garantie.

    • Hoe lang heb ik garantie op mijn producten?

      Op bijna alle producten heeft u recht op de standaard wettelijke garantie van twaalf maanden. Daarnaast kunt u op de producten van MEGAMAN® gratis extra garantie ontvangen door uw producten te registreren.

    • Wat moet ik doen als mijn product defect is bij ontvangst?

      Als u een defect product heeft ontvangen, dient u zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Wij zullen dan met u de vervolgstappen doorlopen.

      Is het product defect door middel van breuk- of transportschade? Dan dient u het defect binnen 48 uur na ontvangst te melden. 

      Defect product direct melden. 

    • Hoe kan ik mijn MEGAMAN® Kwaliteitsgarantie activeren?

      Het registreren van uw producten voor de MEGAMAN® Kwaliteitsgarantie is erg eenvoudig. Op de MEGAMAN® Kwaliteitsgarantie-pagina leggen wij dit stap voor stap uit.

    • Waar vind ik de codes voor het registreren van mijn producten?

      Bij het registreren heeft u de productie- en artikelcodes nodig. Deze vindt u op het product. De artikelcode begint altijd met de letters MM. De productiecode is opgebouwd als yyWmm, een voorbeeld hiervan kan zijn 15W52 of 18W32. In het geval van een filament lamp staat deze code op het glas.

    • Wat is MEGAMAN® Kwaliteitsgarantie?

      De MEGAMAN® Kwaliteit Garantie houdt in dat u garantie krijgt op de branduren van een lamp waardoor de maximale besparing gerealiseerd kan worden. Deze garantie kan oplopen tot maar liefst 5 jaar. Lees alle details over de MEGAMAN® Kwaliteit Garantie. 

    Product

    • Hoe is de besparing per lamp berekend?

      Deze berekening wordt gemaakt aan de hand van het gemiddelde kWh-tarief in Nederland. De aanschafkosten van de vervangende lichtbron worden hierbij opgeteld. Vervolgens trekken we hier de aanschafkosten van de ledverlichting weer van af.

    • Hoe vergelijk ik een gloei- of spaarlamp met ledverlichting?

      Vergelijking van een gloeilamp met ledverlichting is vaak lastig aangezien het wattage niet gelijk is. De lichtsterkte wordt echter in lumen uitgedrukt. Hieronder vindt u een tabel waarbij u kunt zien welke wattages ongeveer dezelfde lichtsterkte geven. 

      LED lamp Spaarlamp Halogeenlamp Gloeilamp
      4 watt 5 watt 18 watt 25 watt
      6 watt 8 watt 28 watt 40 watt
      10 watt 12 watt 42 watt 60 watt
      12 watt 15 watt 53 watt 75 watt
    • Is mijn gloei- of halogeenlamp direct te vervangen met ledverlichting?

      Niet alle gloei- en halogeenlampen of armaturen zijn één-op-één te vervangen voor ledverlichting. Over het algemeen zijn lampen met fittingen als E40, E27 en E14 hier wel geschikt voor.

    • Wat betekent Candela (Cd)?

      Candela is een eenheid om lichtopbrengst van een bundel licht uit te drukken.

      • De lichtsterkte van een gewone zaklamp is ongeveer 1 Candela.
      • Een gloeilamp van 100 watt heeft een lichtsterkte van circa 120 Candela.
      • De lichtsterkte van leds en ledlampen wordt vaak uitgedrukt in millicandela (symbool mcd). 1000 millicandela is gelijk aan 1 candela. De lichtsterkte is bijvoorbeeld 590 000 mcd = 590 cd.
    • Wat betekent Kelvin?

      Met Kelvin wordt de kleur van het licht uitgedrukt. Verlichtingen die binnenshuis worden gebruikt, bevinden zich meestal tussen de 2000 en 2800 Kelvin.

    • Wat betekent lumen?

      Lumen staat gelijk aan de lichtopbrengst. Lees hier alles over de term: lumen.

    • Wat is een leddriver en waar dient het voor?

      Een leddriver, ook wel transformator genoemd, zorgt ervoor dat netspanning wordt omgezet naar een laagspanning. Hiermee regelt u eenvoudig een constante stroombron en het juiste spanningsbereik voor de ledlampen.

    • Wat zijn IP-waardes?

      Ledlampen en armaturen beschikken over een IP-waarde. Deze waardes tonen aan of de producten stof- of waterbestendig zijn. Alles weten over IP-waardes? Je leest het in ons blog: “Welke IP-waarde heeft mijn verlichting nodig?”. 

    • Welke merken verkoopt Bespaar-lamp.nl?

      Bij Bespaar-lamp.nl bieden wij een uitgebreid assortiment lampen, armaturen, drivers en toebehoren van het merk MEGAMAN®.

    Retourneren in 5 stappen

    • 1. Retour melden

      Neem binnen 14 dagen na de aankoop contact met ons op via het onderstaande formulier om uw product retour te melden. Vermeld hierbij altijd uw ordernummer, de producten die u wilt retourneren en de reden van het retourneren.  

      LET OP: Producten met breuk- en transportschade dienen binnen 48 uur na ontvangst retour te worden gemeld. Is uw product binnen de wettelijke garantietermijn van 12 maanden defect gegaan? Vermeldt dit er dan nog extra bij voor de juiste afhandeling. 

    • 2. Bevestiging

      U ontvangt van ons zo snel mogelijk een bevestiging met ons retouradres waar u de producten naar toe kunt sturen. 

    • 3. Inpakken en versturen

      Na de bevestiging verpakt u de producten goed. Zorg dat de producten onbeschadigd en in originele, onbeschadigde verpakking verkeren. Is dit niet het geval, dan zijn wij genoodzaakt hier kosten voor in rekening te brengen.

      LET OP: Bij het retourneren van een product zijn de verzendkosten altijd voor eigen rekening, tenzij onze technische afdeling constateert dat het hier om een niet werkend product gaat met een fabrieksfout. In dit geval zullen wij de verzendkosten vergoeden en indien gewenst, kosteloos een vervangend, werkend product toesturen. 

    • 4. Ontvangst en controle

      Na ontvangst van uw retour, zullen wij een controle uitvoeren. Zijn uw producten op de juiste manier aangeleverd - zoals hierboven is vermeld - dan wordt uw retour goedgekeurd. 

    • 5. Terugbetaling

      Na goedkeuring ontvangt uw binnen 14 dagen het volledige aankoopbedrag exclusief verzendkosten terug. 

    Heeft u toch nog vragen? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.

    Ik heb een vraag

    Instagram    Feedbackcompany iDeal betalen GLS verzenden